Пропускане към основното съдържание

"покръстване" в рока и местната власт

Цонко Цонев, който провъзгласи Каварна за рок-столица, положи клетва като кмет в компанията на Джон Лоутън от Юрая Хийп. Така рокбиографията на градоначалника става още по-тържествена. След като толкова от т.нар. рокдинозаври през изминалите години избраха да свирят там и да се снимат с кмета Цонев, вместо с първите държавни мъже /справка - снимка на Петър Стоянов с Пейдж и Плант/, вече никой не може да снеме музикалния венец от главата на каварненския кмет... А през далечната 1993-та Каварна беше малко, полуспретнато градче, обвито в чисто провинциална леност, което не беше ударено от стихийните промени на демокрацията. Имаше бели микробусчета с табела на предното стъкло :"Каварна-МОРЕТО-Каварна". За тези, които не знаят, краката на града не са топнати в морето, а са малко встрани. Тогава бяха живи някои икони на соц-а като голям магазин за домашни потреби, кафенетата не се бяха отървали от вида си на сладкарници и сервираха мелби от онези с пуричките и хартиените чадърчета. В центъра - неголям стар хотел, обгърнат от запустенитето на промените. Каварна никак не беше място за масовия турист. Една-две кръчми на морския бряг и тишината на място, което още се колебае между миналото и неясното бъдеще, затова няма ясен облик. Не съм стъпвала там оттогава. Сигурна съм, че вече е различно. Че ако мина по онзи безкраен път в равнината със слънчогледите, много на север, ще ми бъде любопитно дали туристическият глад е преобразил градеца в голяма и шумна рок-колония... Но Цонко Цонев е от онези кметове, които умеят да правят от града си "запазена марка", другояче казано - да го превръщат в клише. От сайта на община Каварна научавам, че Лоутън си купува и апартамент в града. В един друг сайт пише, че "глобализацията свършва в Каварна":) Единственото, което аз знам за Каварна от изминалите години се събира в думата "рок". Затова едно старо парче за финал.

Коментари

  1. А как се полага клетка? И аз бъркам често, но при теб се е получило.

    ОтговорИзтриване
  2. Най-яркият ми спомен от Каварна е не концертът на Менъуор това лято, не мъничката ми палатка на метри от морето, нито емоционалното прибиране пеша от стадиона до палаткатата на плажа в 2 през нощта...

    Удиви ме гледката на пясъка по плажа, който беше изпълнен с отпечатъци от...хаа, не от джапанки и боси крака, а от кубинки!!!! :)))

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар