Пропускане към основното съдържание

starbucks coffee

При Пламен чета една вече изпусната от мен, но още несъстояла се новина:) - Старбъкс иде, пише той, като се позовава на "Дневник". И се сещам за неотдавнашното кръстосване на Солун, по време на което имахме много срещи и се изпиха много кафета, но не и в "Старбъкс". Аз всеки път поглеждах жално към надписа, а колегите се шегуваха: "Старбъкс" е твоето кафе". Преди три години, в началото на ноември, в Лондон беше сиво и студено и след всички работни часове ни остана малко време за сувенири и... за кафе, не в пластмасова чаша в Хайд парк, а на топло. Къде? В "Старбъкс". Още помня уюта, с който чувалчета и пакети кафе те посрещат на вратата, поставени в плетени съдове. До масата виси току-що започналият да излиза /след повече от 200 години/ в таблоиден формат "Times" и се замислям дали да не свия дървената бъркалка за спомен:) Навън хората есенно бързат, лудите, които сами си говорят /доста бяха в този град/шарят по тротоарите, някой си седи с лаптоп и пие кафе... Сега това го има и тук - има "Онда", има "Costa Coffee". Нищо изключително няма да се случи. Освен приближаването на една емблема, със закъснение, както често ни се случва... Един от любимите ми филми е "Аз съм Сам" - Шон Пен обичаше "Бийтълс" и работеше в "Старбъкс". Каква по-ирационална причина да харесвам това място?

P.S. Слагам линк към конкурса "Моето любимо кафене":)

Коментари

  1. Освен Costa и Onda има и още едно в София – Heaven в двата мола. Но не това ми е идеята. Прочетете една много интересна статия за битката между традиционните турски кафенета и модерните кафенета тип Starbucks.

    http://www.turkishdailynews.com.tr/article.php?enewsid=91015

    ОтговорИзтриване
  2. Thanks @ Иван - доста интересна статия. Но Турция е "чаена" страна, не "кафена".

    Няма да е пълна справката за кофишоповете ако не споменем London Minute и Coffee House, които са с по 2 заведения. Има и няколко с по 1, както и McCafe, които наскоро тръгнаха силно.

    ОтговорИзтриване
  3. Coffee house е малко нескопосана имитация, мен ако питаш. Даже и логото им копира Старбъкс-овото:) В Heaven не съм стъпвала. Турското кафе го свързвам с женски заговорнически ритуали:)/приказки за мъже, гледане на кафе, старите джезвета от мед, гъстата утайка, соц-сервизите за кафе/. Не съм пила турско кафе от доста години, изключение беше изненадата в Кърджали, когато си поръчах капучино и го направиха с турско кафе:)
    Интересна е статията.

    ОтговорИзтриване
  4. Аз пък като влезнах за първи път ми се стори тип Макдоналдс, но за кафе; скъпо е, а качество няма, просто визия и мода.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар